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ALLFlight: Tackling the Brownout Problem

Lueken, Thomas und Peinecke, Niklas und Doehler, Hans-Ullrich und Lantzsch, Robin (2011) ALLFlight: Tackling the Brownout Problem. CEAS Aeronautical Journal. Springer. doi: 10.1007/s13272-011-0027-3. ISSN 1869-5582.

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Offizielle URL: http://www.springerlink.com/openurl.asp?genre=article&id=doi:10.1007/s13272-011-0027-3

Kurzfassung

In 2008 the German Aerospace Center (DLR) started the project ALLFlight (Assisted Low Level Flight and Landing on Unprepared Landing Sites). Project aim is to integrate a full scale enhanced vision sensor suite in DLR's research helicopter EC135. The sensor suite consists of a variety of imaging sensors, including a color TV camera and an uncooled thermal infrared camera. Two different ranging sensors are also part of the sensor suite: an optical radar scanner and a millimeter wave radar system. Both radar systems are equipped with specialized software for experimental modes, such as terrain mapping and ground scanning. To be able to process and display the enormous amount of data generated by these sensors a compact high performance sensor cocomputer system (SCC) has been designed and set up. It is built to be easily installable in the helicopter's cargo bay. We describe the high performance, distributed data acquisition, recording, processing, and fusion software architecture that has been developed and implemented during the first project year. Furthermore, this paper describes the challenging mechanical integration of such a comprehensive sensor suite in the EC135 and explains the architectural hard- and software concept and its implementation in the SCC.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/69435/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:ALLFlight: Tackling the Brownout Problem
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lueken, ThomasFL-PANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Peinecke, NiklasFL-PANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Doehler, Hans-UllrichFL-PANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lantzsch, RobinFT-HSNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2011
Erschienen in:CEAS Aeronautical Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/s13272-011-0027-3
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kreplin, H.-P.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer
ISSN:1869-5582
Status:veröffentlicht
Stichwörter:pilot assistance, enhanced and synthetic vision, sensor integration, helicopter guidance, helicopter fl ight testing, data fusion, brownout, whiteout
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Peinecke, Dr.rer.nat. Niklas
Hinterlegt am:20 Jul 2011 14:21
Letzte Änderung:03 Jun 2024 12:15

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