elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

A Thermo-elastic Annular Plate Model for the Modeling of Brake Systems

Reyes Perez, Jose Luis und Heckmann, Andreas und Kaiser, Ingo (2011) A Thermo-elastic Annular Plate Model for the Modeling of Brake Systems. 8th International Modelica Conference 2011, 2011-03-20 - 2011-03-22, Dresden, Deutschland.

[img]
Vorschau
PDF
1MB

Offizielle URL: https://www.modelica.org/events/modelica2011/Proceedings/pages/papers/13_1_ID_176_a_fv.pdf

Kurzfassung

The friction forces generated during braking between brake pads and discs produce high thermal gradients on the rubbing surfaces. These thermal gradients may cause braking problems such as brake fade, premature wear or hot spotting and the associated hot judder phenomenon in the frequency range below 100 Hz. Further consequences are comfort reductions, a defective braking process, inhomogeneous wear, cutbacks of the brake performance and even damage of brake components. The present paper proposes a modeling concept that is targeted on this field of application and introduces the new Modelica class ThermoelasticPlate, which is implemented in the DLR FlexibleBodies library.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/69351/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Titel:A Thermo-elastic Annular Plate Model for the Modeling of Brake Systems
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Reyes Perez, Jose LuisJose.ReyesPerez (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heckmann, AndreasAndreas.Heckmann (at) DLR.dehttps://orcid.org/0000-0003-3883-8653NICHT SPEZIFIZIERT
Kaiser, IngoIngo.Kaiser (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:20 März 2011
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Disc brake, Modal multifield approach, Thermoelasticity
Veranstaltungstitel:8th International Modelica Conference 2011
Veranstaltungsort:Dresden, Deutschland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:20 März 2011
Veranstaltungsende:22 März 2011
Veranstalter :Modelica Association
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Heckmann, Dr.-Ing. Andreas
Hinterlegt am:06 Mai 2011 09:47
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:34

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.