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Millimeter-wave data acquisition for terrain mapping, obstacle detection and dust penetrating capability testing

Schmerwitz, Sven und Doehler, Hans-Ullrich und Ellis, Kristopher D. und Jennings, Sion (2011) Millimeter-wave data acquisition for terrain mapping, obstacle detection and dust penetrating capability testing. In: Proceedings of SPIE, 8042B (31). display technologies and applications for defense security and avionics v and enhanced and synthetic vision 2011, 2011-04-25 - 2011-04-29, Orlando, USA. doi: 10.1117/12.883683. ISBN 978-0-81948-616-5. ISSN 0277-786X.

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Kurzfassung

The DLR project ALLFlight (Assisted Low Level Flight and Landing on Unprepared Landing Sites) is devoted to demonstrate the usage and evaluate the characteristics of different sensors for helicopter operations within degraded visual environments, such as brownout landing. In cooperation with the NRC flight tests on a Bell 205 were conducted to gather sensor data from a 35 GHz pencil beam radar for different designated use of millimeter-wave data. A set of three different focuses were tested – terrain mapping, obstacle detection and dust penetration. It is planed to evaluate the capability of mmw radar data in fusion with other sensors data for the usage as the only really dust-penetrating sensor for fighting the brownout problem. On the one hand in comparison with other sensors during normal conditions the radar delivers a much worse angular resolution on the other hand it might be the best sensor for remaining on the safe side during a brownout. In this paper the flight trials at NRC will be presented and a description of the radars general capability will be shown. The reader will have a look into the concept of multi-sensor-fusion as attempted in the ALLFlight project.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/69293/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Millimeter-wave data acquisition for terrain mapping, obstacle detection and dust penetrating capability testing
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schmerwitz, Svensven.schmerwitz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9194-8838NICHT SPEZIFIZIERT
Doehler, Hans-UllrichNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ellis, Kristopher D.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jennings, SionNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:April 2011
Erschienen in:Proceedings of SPIE
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:8042B
DOI:10.1117/12.883683
Name der Reihe:Enhanced and Synthetic Vision
ISSN:0277-786X
ISBN:978-0-81948-616-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:degraded vision, brownout, enhanced vision, millimeter-wave radar, flight test, terrain mapping, sensor fusion
Veranstaltungstitel:display technologies and applications for defense security and avionics v and enhanced and synthetic vision 2011
Veranstaltungsort:Orlando, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:25 April 2011
Veranstaltungsende:29 April 2011
Veranstalter :SPIE
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:ATM und Flugbetrieb (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Effiziente Flugführung und Flugbetrieb (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Schmerwitz, Dr.-Ing. Sven
Hinterlegt am:21 Jul 2011 12:18
Letzte Änderung:11 Nov 2024 10:07

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