elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Volume Ray Casting with Peak Finding and Differential Sampling

Knoll, Aaron und Hijazi, Younis und Westerteiger, Rolf und Schott, Matthias und Hansen, Charles und Hagen, Hans (2009) Volume Ray Casting with Peak Finding and Differential Sampling. In: IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 15 (6), Seiten 1571-1578. IEEE Computer Society. IEEE Visualization 2009, 11. Okt - 16.Okt 2009, Atlantic City, USA. ISSN 1077-2626.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://doi.ieeecomputersociety.org/10.1109/TVCG.2009.204

Kurzfassung

Direct volume rendering and isosurfacing are ubiquitous rendering techniques in scientific visualization, commonly employed in imaging 3D data from simulation and scan sources. Conventionally, these methods have been treated as separate modalities, necessitating different sampling strategies and rendering algorithms. In reality, an isosurface is a special case of a transfer function, namely a Dirac impulse at a given isovalue. However, ar tifact-free rendering of discrete isosurfaces in a volume rendering framework is an elusive goal, requiring either infinite sampling or smoothing of the transfer function. While preintegration approaches solve the most obvious deficiencies in handling shar p transfer functions, ar tifacts can still result, limiting classification. In this paper, we introduce a method for rendering such features by explicitly solving for isovalues within the volume rendering integral. In addition, we present a sampling strategy inspired by ray differentials that automatically matches the frequency of the image plane, resulting in fewer ar tifacts near the eye and better overall performance. These techniques exhibit clear advantages over standard uniform ray casting with and without preintegration, and allow for high-quality interactive volume rendering with shar p C0 transfer functions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/61017/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Titel:Volume Ray Casting with Peak Finding and Differential Sampling
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Knoll, AaronTU KaiserslauternNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hijazi, YounisTU KaiserslauternNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Westerteiger, RolfTU KaiserslauternNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schott, MatthiasSCI Institute, University of UtahNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hansen, CharlesSCI Institute, University of UtahNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hagen, HansTU KaiserslauternNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2009
Erschienen in:IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:15
Seitenbereich:Seiten 1571-1578
Verlag:IEEE Computer Society
ISSN:1077-2626
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Ray Casting, Volume Rendering
Veranstaltungstitel:IEEE Visualization 2009
Veranstaltungsort:Atlantic City, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:11. Okt - 16.Okt 2009
Veranstalter :IEEE
HGF - Forschungsbereich:keine Zuordnung
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:keine Zuordnung
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):keine Zuordnung
Standort: Köln-Porz , Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Simulations- und Softwaretechnik
Hinterlegt von: Westerteiger, Rolf
Hinterlegt am:14 Jan 2010 08:37
Letzte Änderung:09 Feb 2017 19:18

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.