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How behaviorally assisted car driver interaction can enhance traffic safety

Kullack, Anke und Ehrenpfordt, Ingmar und Eggert, Frank (2009) How behaviorally assisted car driver interaction can enhance traffic safety. 16th World Congress and Exhibition on Intelligent Transport Systems and Services, 2009-09-21 - 2009-09-25, Stockholm.

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Kurzfassung

The Vienna Convention on Road Traffic postulates that the driver has to be able to control his vehicle at all time while driving. Following this rule, common ADAS are developed to provide information about vehicle status, driven environment and road traffic. Drivers have to decide the appropriate reactions this information. Using behaviourally based processes in ADAS development enables accurate driver performance without drivers direct awareness about it. Established and stable stimulus-reaction links are used which lead to more reliable stimulus-reaction patterns. This new ADAS are less time consuming, even in situations with high cognitive workload. They also avoid the reasons for misinterpretation of signals followed by inaccurate reactions, observable in cognitive designed systems.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/60472/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:How behaviorally assisted car driver interaction can enhance traffic safety
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kullack, AnkeTechnische Universität BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ehrenpfordt, IngmarNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Eggert, FrankTechnische universität BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2009
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Behaviour, ADAS, Lane Departure Prevention System, ReflektAS, The Personalized Scout, VIDE
Veranstaltungstitel:16th World Congress and Exhibition on Intelligent Transport Systems and Services
Veranstaltungsort:Stockholm
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:21 September 2009
Veranstaltungsende:25 September 2009
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Assistenz für Verkehrsteilnehmer (alt)
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Vorstand > Vorstandsmitglied Luftfahrt und Energie > Fachstab Luftfahrt, Energie und Verkehr
Hinterlegt von: Ehrenpfordt, Dr. Ingmar
Hinterlegt am:02 Nov 2009 14:11
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:25

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