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Helicopter Sling Load Positioning

Brenner, Hanno (2009) Helicopter Sling Load Positioning. In: Proceedings of the 35th European Rotorcraft Forum. European Rotorcraft Forum, 2009-09-22 - 2009-09-25, Hamburg.

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Kurzfassung

The paper at hand addresses the precise positioning control of helicopter sling loads. Due to a significant decrease in handling qualities caused by the external load, the manual load positioning can be hindered. By means of linear quadratic optimal output regulation, the helicopter position as well as the load sway are controlled in an integrated approach. The position control is part of an existing AFCS, which guarantees for the basic helicopter stability. The controllers are developed and tested on the basis of a comprehensive system simulation.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/60241/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Helicopter Sling Load Positioning
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Brenner, HannoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:23 September 2009
Erschienen in:Proceedings of the 35th European Rotorcraft Forum
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:helicopter, sling load, position control, linear quadratic optimal output control
Veranstaltungstitel:European Rotorcraft Forum
Veranstaltungsort:Hamburg
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:22 September 2009
Veranstaltungsende:25 September 2009
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der intelligente Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: Brenner, Hanno
Hinterlegt am:21 Okt 2009 15:01
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:25

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