Melber-Wilkending, Stefan (2008) Aerodynamics of the Wing/Fuselage Junction at an Transport Aircraft in High-lift Configuration. 16th AG STAB/DGLR Symposium, 2008-11-03 - 2008-11-04, Aachen.
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Kurzfassung
This paper presents the numerical simulation (DLR TAU-code) and the analysis of viscous high-lift flow around a complex wing/body configuration (DLR ALVAST) in landing configuration. The investigations aim for a better understanding of the aerodynamics at the wing root and the lift breakdown for such a configuration.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/57152/ | ||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper) | ||||||||
Titel: | Aerodynamics of the Wing/Fuselage Junction at an Transport Aircraft in High-lift Configuration. | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | November 2008 | ||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||
Open Access: | Ja | ||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||
Status: | akzeptierter Beitrag | ||||||||
Stichwörter: | Highlift, maximum Lift, CFD, TAU-Code, ALVAST | ||||||||
Veranstaltungstitel: | 16th AG STAB/DGLR Symposium | ||||||||
Veranstaltungsort: | Aachen | ||||||||
Veranstaltungsart: | nationale Konferenz | ||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 3 November 2008 | ||||||||
Veranstaltungsende: | 4 November 2008 | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
HGF - Programm: | keine Zuordnung | ||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L - keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - keine Zuordnung (alt) | ||||||||
Standort: | Braunschweig | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge | ||||||||
Hinterlegt von: | Melber-Wilkending, Stefan | ||||||||
Hinterlegt am: | 07 Jan 2009 | ||||||||
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 19:21 |
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