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Aerodynamics of the Wing/Fuselage Junction at an Transport Aircraft in High-lift Configuration.

Melber-Wilkending, Stefan (2008) Aerodynamics of the Wing/Fuselage Junction at an Transport Aircraft in High-lift Configuration. 16th AG STAB/DGLR Symposium, 2008-11-03 - 2008-11-04, Aachen.

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Kurzfassung

This paper presents the numerical simulation (DLR TAU-code) and the analysis of viscous high-lift flow around a complex wing/body configuration (DLR ALVAST) in landing configuration. The investigations aim for a better understanding of the aerodynamics at the wing root and the lift breakdown for such a configuration.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/57152/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Aerodynamics of the Wing/Fuselage Junction at an Transport Aircraft in High-lift Configuration.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Melber-Wilkending, StefanNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:November 2008
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:akzeptierter Beitrag
Stichwörter:Highlift, maximum Lift, CFD, TAU-Code, ALVAST
Veranstaltungstitel:16th AG STAB/DGLR Symposium
Veranstaltungsort:Aachen
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:3 November 2008
Veranstaltungsende:4 November 2008
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Hinterlegt von: Melber-Wilkending, Stefan
Hinterlegt am:07 Jan 2009
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:21

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