Klostermann, Elmar und Hobein, Stephanie und Keck, Bernd (2008) OPTIMAL-Deliverable D7.3.3-2: Results of Bremen R/C SNI ATC Simulation. [sonstige Veröffentlichung]
Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.
Kurzfassung
This document presents the results of the capacity- and workload-oriented real time simulations on the Radar Simulator ATMOS and the Helicopter-Cockpit Simulator at DLR-Braunschweig for the rotorcraft SNI approach procedure on a single runway system. Two options of controller task sharing (pickup/feeder as well as dedicated A/C and R/C control positions) together with a high portion of rotorcraft traffic are considered in the simulations. No computerized controller support (planning systems) was applied. Since the simulation activities were more carried out as a 'workshop', also detailed reports of each individual simulation trial are contained in the annex of this document.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/56366/ | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dokumentart: | sonstige Veröffentlichung | ||||||||||||||||
Titel: | OPTIMAL-Deliverable D7.3.3-2: Results of Bremen R/C SNI ATC Simulation | ||||||||||||||||
Autoren: |
| ||||||||||||||||
Datum: | September 2008 | ||||||||||||||||
Erschienen in: | European Project OPTIMAL | ||||||||||||||||
Referierte Publikation: | Nein | ||||||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
Seitenanzahl: | 111 | ||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||
Stichwörter: | Approach Procedure, Rotorcraft Traffic, Simultaneous Non Interfering Rotorcraft Approach | ||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | L SF - Sichere und effiziente Luftverkehrsführung (alt) | ||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L SF - Sichere und effiziente Luftverkehrsführung | ||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Faktor Mensch und Sicherheit in der Luftfahrt (alt) | ||||||||||||||||
Standort: | Braunschweig | ||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Flugführung > ATM-Simulation | ||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Klostermann, Elmar | ||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 28 Nov 2008 | ||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 15 Jan 2010 00:32 |
Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags