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RAILONOMICS® – Determining Investment Strategies for Railway Signalling through Simulation

Beck, Katja und Scheier, Benedikt und Jäger, Bärbel (2008) RAILONOMICS® – Determining Investment Strategies for Railway Signalling through Simulation. In: Computer System Design and Operation in the Railway an other Transit Systems Computers in Railways, XI. WIT Press. Seiten 65-74. ISBN 978-1-84564-126-9. ISSN 1746-4498.

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Kurzfassung

The economical effect of an investment strategy in railway signalling is defined by the costs and revenues generated by the chosen system over its lifetime. While the cost positions relevant for an infrastructure manager can all be expressed in the performance figure Life Cycle Costs (LCC), only part of the revenue positions can be expressed monetarily. Therefore, it is necessary to also include non-monetary revenue positions when deciding on which railway signalling system to choose. Since most of the cost and revenue positions are closely linked to the system operation, the idea of using information from railway operation simulation software has been evolved. The Institute of Transportation Systems has therefore implemented a software link between the simulation software RailSys<sup>®</sup> and a new developed Cost-Benefit-Tool. With the latter the relevant life cycle cost and revenue positions of the evaluated signalling system and scenario can be captured, calculated and analysed. This simulation-based evaluation of investment strategies for railway signalling is part of the RAILONOMICS<sup>®</sup> concept. RAILONOMICS<sup>®</sup> enables infrastructure managers to develop efficient investment and maintenance strategies in a structured manner.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/56203/
Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Titel:RAILONOMICS® – Determining Investment Strategies for Railway Signalling through Simulation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Beck, Katjakatja.gutsche (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Scheier, Benediktbenedikt.scheier (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jäger, Bärbelbaerbel.jaeger (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2008
Erschienen in:Computer System Design and Operation in the Railway an other Transit Systems
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:XI
Seitenbereich:Seiten 65-74
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Allan, J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Arias, E.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Brebbia, C. A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Goodman, C. J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rumsey, A. F.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sciutto, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Tomii, N.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:WIT Press
Name der Reihe:Computers in Railways
ISSN:1746-4498
ISBN:978-1-84564-126-9
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Railway signalling, Investment strategy, Railway operation simulation, Decision support system, LCC
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrsmanagement (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VM - Verkehrsmanagement
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Clearingstelle (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Bahnsysteme
Hinterlegt von: Kohlruss, Jacob
Hinterlegt am:25 Nov 2008
Letzte Änderung:11 Feb 2010 14:50

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