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Multi-objective constrained optimisation in aerodynamic design of high-lift systems

Wild, Jochen (2008) Multi-objective constrained optimisation in aerodynamic design of high-lift systems. International Journal of Computational Fluid Dynamics, 22 (3), Seiten 153-168. Taylor & Francis. doi: 10.1080/10618560701868420. ISSN 1061-8562.

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Offizielle URL: http://www.informaworld.com/openurl?genre=article&issn=1061%2d8562&volume=22&issue=3&spage=153

Kurzfassung

This work deals with the application of numerical optimisation to the aerodynamic design of high-lift systems, which is a multi-objective constrained design problem. A description of the design targets and constraints for high-lift wings is given, followed by a detailed analysis of the required properties of the flow calculation for use within optimisation and the suitability of various optimisation algorithms for this type of design problem. Another focus is the validation and application of numerical optimisation to the aerodynamic design of high-lift systems.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/54202/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Multi-objective constrained optimisation in aerodynamic design of high-lift systems
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wild, JochenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:März 2008
Erschienen in:International Journal of Computational Fluid Dynamics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:22
DOI:10.1080/10618560701868420
Seitenbereich:Seiten 153-168
Verlag:Taylor & Francis
ISSN:1061-8562
Status:veröffentlicht
Stichwörter:multi-objective optimisation; constrained optimisation; high-lift systems design
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HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
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Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Hinterlegt von: Wild, Dr.-Ing. Jochen
Hinterlegt am:03 Jun 2008
Letzte Änderung:27 Apr 2009 14:58

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