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CFD-Prediction of Maximum-Lift-Effects on Realistic High-Lift-Commercial-Aircraft-Configurations within the European Project EUROLIFT II

Geyr von, Heiko und Schade, Niko und Burg van der, Jan Willem und Eliasson, Peter und Esquieu, Sebastien (2007) CFD-Prediction of Maximum-Lift-Effects on Realistic High-Lift-Commercial-Aircraft-Configurations within the European Project EUROLIFT II. 25th AIAA Applied Aerodynamics Conference, 2007-06-25 - 2007-06-28, Miami, FL, USA.

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Kurzfassung

Within the framework of the European project EUROLIFT II extensive numerical polar computations for three different stages of gradually increased geometrical complexity of the KH3Y aircraft configuration have been conducted. These challenging computations were performed through the complementary work of five different European institutions. The main objectives of these activities are the assessment of the capabilities of CFD to predict the dependence of the high-lift performance on the Reynolds number and to further improve the understanding of the high-lift associated vortex phenomena, especially the nacelle strake mechanism. The paper will present the key results and the main achievements, as obtained through the challenging research work assigned to Subtask 2.1.3 of the EUROLIFT II project. The focus will be put on the discussion on the aerodynamic phenomena underlined by the comparison of prediction and wind tunnel measurements.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/52864/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:CFD-Prediction of Maximum-Lift-Effects on Realistic High-Lift-Commercial-Aircraft-Configurations within the European Project EUROLIFT II
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Geyr von, HeikoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schade, NikoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Burg van der, Jan WillemNLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Eliasson, PeterFOINICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Esquieu, SebastienONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juni 2007
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Name der Reihe:AIAA 2007-4299
Status:veröffentlicht
Stichwörter:High-Lift, aerodynamics, CFD, maximum lift prediction
Veranstaltungstitel:25th AIAA Applied Aerodynamics Conference
Veranstaltungsort:Miami, FL, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:25 Juni 2007
Veranstaltungsende:28 Juni 2007
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Geyr von Schweppenburg, Dr.-Ing. Heiko
Hinterlegt am:15 Jan 2008
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:16

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