elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Continuous Descent Approaches - Validation in Simulation and Flight Trials

Mollwitz, Vilmar und Kuenz, Alexander (2007) Continuous Descent Approaches - Validation in Simulation and Flight Trials. ODAS 2007, 2007-10-17 - 2007-10-19, Göttingen.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

The application of Continuous Descent Approaches (CDA) is an innovative method to reduce the noise that can be heard on the ground of airplanes during their landing approach. The CDA’s main characteristic is a continuous descent from an altitude at which the airplane is inaudible on the ground to the touchdown on the runway. The point at which this descent is commenced has to be determined in advance for each approach. The Institute of Flight Guidance of the German Aerospace Centre (DLR) has developed an Advanced Flight Management System (AFMS) that is able to calculate CDAs and also to guide the airplane along the approach. The calculations are based on BADA-files (Base of Aircraft Data) provided by Eurocontrol, enabling the AFMS to determine CDAs for almost any transport airplane types. This paper describes after a general explanation of CDAs and the AFMS how the AFMS’ CDA calculations and guidance function have been validated during flight trials and tests in a full flight simulator on different airplane types. Generally, the airplane has stayed within 150 feet of the predetermined flight path and three seconds around the pre-dicted time of arrival in simulator tests and 10 seconds in real world flight trials.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/51735/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Continuous Descent Approaches - Validation in Simulation and Flight Trials
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Mollwitz, VilmarNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kuenz, AlexanderNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Oktober 2007
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Continuous Descent Approach (CDA), Advanced Flight Management System (AFMS), Base of Aircraft Data (BADA), ATTAS, Zentrum für Flugsimulation Berlin (ZFB)
Veranstaltungstitel:ODAS 2007
Veranstaltungsort:Göttingen
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:17 Oktober 2007
Veranstaltungsende:19 Oktober 2007
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:L VU - Luftverkehr und Umwelt (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L VU - Luftverkehr und Umwelt
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Leiser Luftverkehr (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Mollwitz, Vilmar
Hinterlegt am:05 Nov 2007
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:14

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.