|
Evaluation of economic efficiency of rail operation through simulation
Beck, Katja und Scheier, Benedikt und Jäger, Bärbel
(2007)
Evaluation of economic efficiency of rail operation through simulation.
In: RailHannover2007.
RailHannover2007, 2nd International Seminar on Railway Operations Modelling and Analysis, 2007-03-28 - 2007-03-30, Hannover (D).
ISBN 978-90-78271-02-4.
Vorschau |
|
PDF
174kB |
KurzfassungAn increasing traffic demand and competition between the traffic modes force the railway operators to improve their economical results. This can be achieved primarily by reducing costs and by keeping a high standard in service and quality whereby an increase of attractiveness for potential customers can be realised. Especially the Deutsche Bahn AG, while preparing itself for going public, demands for a higher relevance of the financial result.
Cost and Benefit are the two factors determining the economic efficiency of rail operations. For both the infrastructure managers and the train operator companies a possible pre-evaluation of imaginable investment scenarios is of high significance when trying to optimise their cost-benefit structure. Helpful hereby can be railway operation simulations which not only consider operative aspects but also economical ones. While there exists quite a bit of supporting software for simulating possible operation scenarios (e.g. RailSys®, OpenTrack®), it is yet not standard to reuse obtained simulation results for an economic evaluation of the considered scenarios. The Institute of Transportation Systems has therefore implemented a software link between the simulation software RailSys® and the in-house created Cost-Benefit Tool. With the latter the cost and revenue positions of the evaluated system and scenario can be calculated. The idea of a link between railway operation simulations and economic efficiency evaluations is discussed in the first part.
In the next step results of first simulations are presented and discussed. Basis for the first examinations is a pre-defined regional railway for which different equipment scenarios were implemented in RailSys®. elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/47960/ |
---|
Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper) |
---|
Titel: | Evaluation of economic efficiency of rail operation through simulation |
---|
Autoren: | |
---|
Datum: | 28 März 2007 |
---|
Erschienen in: | RailHannover2007 |
---|
Referierte Publikation: | Ja |
---|
Open Access: | Ja |
---|
Gold Open Access: | Nein |
---|
In SCOPUS: | Nein |
---|
In ISI Web of Science: | Nein |
---|
Herausgeber: | Herausgeber | Institution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber | Herausgeber-ORCID-iD | ORCID Put Code |
---|
Hansen, I. A. | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | Radtke, A. | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | Pachl, J. P. | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | Wendler, E. | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT |
|
---|
ISBN: | 978-90-78271-02-4 |
---|
Status: | veröffentlicht |
---|
Stichwörter: | Railway operation simulation, Economic efficiency, LCC |
---|
Veranstaltungstitel: | RailHannover2007, 2nd International Seminar on Railway Operations Modelling and Analysis |
---|
Veranstaltungsort: | Hannover (D) |
---|
Veranstaltungsart: | internationale Konferenz |
---|
Veranstaltungsbeginn: | 28 März 2007 |
---|
Veranstaltungsende: | 30 März 2007 |
---|
Veranstalter
: | Leibniz Universität Hannover |
---|
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr |
---|
HGF - Programm: | Verkehr |
---|
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung |
---|
DLR - Schwerpunkt: | Verkehr |
---|
DLR - Forschungsgebiet: | V - keine Zuordnung |
---|
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | V - keine Zuordnung |
---|
Standort: |
Braunschweig
|
---|
Institute & Einrichtungen: | Institut für Verkehrssystemtechnik > Institut für Verkehrsführung und Fahrzeugsteuerung > Bahnsysteme |
---|
Hinterlegt von: |
Schwartz, Stefanie
|
---|
Hinterlegt am: | 13 Apr 2007 |
---|
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 19:10 |
---|
Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags
|
|