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Design and Optimisation of the Valve Contour (Conus) of the DNW-KRG for an extended Mach number range

Gardner, Anthony Donald (2007) Design and Optimisation of the Valve Contour (Conus) of the DNW-KRG for an extended Mach number range. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 224-2007 A02. 75 S.

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Kurzfassung

This report details a series of numerical experiments for the design and assessment of a new contour for the KRG regulating valve. Based on 2-D axisymmetric computations, and the 3-D computation of a quarter-section of the tunnel, a contour was chosen which should increase the maximum mass flux through the control valve by 10.3%. The total length and tip radius of the control valve were preserved so as to be compatible with the current support and movement mechanisms of the control valve.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/47292/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Titel:Design and Optimisation of the Valve Contour (Conus) of the DNW-KRG for an extended Mach number range
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Gardner, Anthony DonaldNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Februar 2007
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Seitenanzahl:75
Status:veröffentlicht
Stichwörter:KRG, TAU, design, valve, cryogenic, transonic
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen
Hinterlegt von: Gardner, Dr.habil. Anthony
Hinterlegt am:06 Mär 2007
Letzte Änderung:27 Apr 2009 13:31

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