Reicke, L. und Kaiser, I. und Kröger, M. (2006) Identification of the Running-State of Railway Wheelsets. In: ISMA Conference 2006. ISMA Conference 2006, 2006-09-18 - 2006-09-20, Leuven.
Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.
Kurzfassung
This contribution deals with the identification of the running-state of railway wheelsets by means of accelerations measured at the axle-boxes. The interaction between rail and wheel causes rigid-body motions as well as structural vibrations. First of all accelerations are decomposed into their symmetric and antimetric components, followed by a time frequency analysis using the short-time Fourier transform. Simulations and experiments on a full-scale test rig underline the potentials of this approach for the identification of the wheelset's bending modes. The torsional modes cannot be directly observed at the axle-boxes, they have to be estimated by the dynamic interaction between the wheelset's yawing and lateral motion.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/45642/ | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper) | ||||||||||||||||
Titel: | Identification of the Running-State of Railway Wheelsets | ||||||||||||||||
Autoren: |
| ||||||||||||||||
Datum: | 2006 | ||||||||||||||||
Erschienen in: | ISMA Conference 2006 | ||||||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||
Stichwörter: | - | ||||||||||||||||
Veranstaltungstitel: | ISMA Conference 2006 | ||||||||||||||||
Veranstaltungsort: | Leuven | ||||||||||||||||
Veranstaltungsart: | internationale Konferenz | ||||||||||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 18 September 2006 | ||||||||||||||||
Veranstaltungsende: | 20 September 2006 | ||||||||||||||||
Veranstalter : | Katholieke Universiteit Leuven | ||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||
HGF - Programm: | Verkehr | ||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | V SH - Verbesserung der Sicherheit im Verkehr (alt) | ||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Verkehr | ||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | V SH - Verbesserung der Sicherheit im Verkehr | ||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | V - ViFa (alt) | ||||||||||||||||
Standort: | Oberpfaffenhofen | ||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik) | ||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Klauer, Monika | ||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 27 Aug 2007 | ||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 19:07 |
Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags