elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Robust H∞-based vehicle steering control design

Hecker, Simon (2006) Robust H∞-based vehicle steering control design. In: Proceedings. IEEE International Conference on Control Applications, 2006-10-04 - 2006-10-06, München.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
273kB

Kurzfassung

Two vehicle steering controllers to improve the yaw dynamics of a mid-size passenger car are designed based on robust H∞ synthesis techniques. The controllers fulfill the desired mixed-sensitivity performance specifications robustly with respect to large uncertainties in the vehicle model parameters for longitudinal speed, road adhesion, mass and moment of inertia. The parametric uncertainties are non-conservatively considered using a minmal-order linear fractional representation (LFR) for the uncertain vehicle model during control design. One approach is based on μ-synthesis, which garantees robust performance assuming the parameters are uncertain but constant. The second design is based on linear parameter varying (LPV) control design techniques, guaranteeing robust performance also in case of bounded variation rates of the longitudinal speed, which is an important property in real-life situations like μ-split braking. To allow real-time implementation, frequency weighted controller reduction techniques are applied to reduce the order and to eliminate high frequency dynamics of the controllers.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/45009/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Robust H∞-based vehicle steering control design
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hecker, SimonNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2006
Erschienen in:Proceedings
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:-
Veranstaltungstitel:IEEE International Conference on Control Applications
Veranstaltungsort:München
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:4 Oktober 2006
Veranstaltungsende:6 Oktober 2006
Veranstalter :IEEE
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme & Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Klauer, Monika
Hinterlegt am:30 Okt 2008
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:06

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.