elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Imprint | Privacy Policy | Contact | Deutsch
Fontsize: [-] Text [+]

Einsatz automatischer Codegenerierung für Boden- und Onboard-Software zur Satellitenkommandierung

Portl, Sandra (2006) Einsatz automatischer Codegenerierung für Boden- und Onboard-Software zur Satellitenkommandierung. Diploma, TU Braunschweig.

Full text not available from this repository.

Abstract

Durch die automatische Codegenerierung aus einem UML-Modell einer Software heraus mittels Methoden der Model Driven Architecture sollte eine höhere Softwarequalität erreichbar sein. Die Arbeit zeigt am Beispiel des BIRD Lageregelungssystems einen möglichen Ansatz, um aus einem UML-Modell automatisch Softwarecode für Bodensysteme und Onboard-Systeme zu erzeugen.

Item URL in elib:https://elib.dlr.de/44166/
Document Type:Thesis (Diploma)
Title:Einsatz automatischer Codegenerierung für Boden- und Onboard-Software zur Satellitenkommandierung
Authors:
AuthorsInstitution or Email of AuthorsAuthor's ORCID iDORCID Put Code
Portl, SandraUNSPECIFIEDUNSPECIFIEDUNSPECIFIED
Date:29 May 2006
Open Access:No
Gold Open Access:No
In SCOPUS:No
In ISI Web of Science:No
Number of Pages:72
Status:Unpublished
Keywords:Modell Driven Architecture (MDA), Unified Modelling Language (UML)
Institution:TU Braunschweig
Department:Mathematik und Informatik
HGF - Research field:other
HGF - Program:other
HGF - Program Themes:W - no assignment
DLR - Research area:no assignment
DLR - Program:W - no assignment
DLR - Research theme (Project):W - no assignment (old)
Location: Braunschweig
Institutes and Institutions:Institut of Simulation and Software Technology > Software Quality Assurance and Embedded Systems
Deposited By: Maibaum, Dr.rer.nat. Olaf
Deposited On:24 Jul 2006
Last Modified:27 Apr 2009 12:59

Repository Staff Only: item control page

Browse
Search
Help & Contact
Information
electronic library is running on EPrints 3.3.12
Website and database design: Copyright © German Aerospace Center (DLR). All rights reserved.