Carstens, V. (1997) Aeroelastic Investigations of Turbomachinery Blades. Vortrag am Department of Aeronautics and Astronautics der Naval Postgraduate School, Monterey, CA., USA, 12.06.1997.
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Kurzfassung
Due to higher aerodynamic blade loading, the investigation of aeroelastic phenomena such as flutter or forced responses becomes increasingly important. For this reason, great efforts have been made in the past to develop theoretical and experimental methods to predict stability boundaries and dynamic response of the blades with an acceptable level of accuracy. The Institute of Aeroelasticity concentrates its activities in the field of turbomachine aeroelasticity on two items: the development of CFD codes to compute unsteady lift and moment coefficients for vibrating blades and the experimental investigation of blade flutter.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/39821/ | ||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1997, | ||||||||
Titel: | Aeroelastic Investigations of Turbomachinery Blades. | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 1997 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | aeroelastic stability, cascade flutter, unsteady aerodynamics, eigenmode analysis | ||||||||
Veranstaltungstitel: | Vortrag am Department of Aeronautics and Astronautics der Naval Postgraduate School, Monterey, CA., USA, 12.06.1997 | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L TT - Triebwerkstechnologien | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aeroelastik | ||||||||
Hinterlegt von: | DLR-Beauftragter, elib | ||||||||
Hinterlegt am: | 02 Apr 2006 | ||||||||
Letzte Änderung: | 27 Apr 2009 10:55 |
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