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Aeroelastic Investigations on High-Altitude Research Aircraft Strato 2C.

Kießling, F. und Rippl, M. (1995) Aeroelastic Investigations on High-Altitude Research Aircraft Strato 2C. International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics 1995, 26-28 June, Manchester, UK..

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Kurzfassung

The STRATO 2C aircraft is currently being developed for manned stratospheric research missions up to 80,000 ft. It is powered by two 330 kW turbocharged piston engines. The requirements for flight endurance, altitude, payload, and operating range can only be met if high aerodynamic quality, high propulsion efficiency, and low empty weight are achieved simultaneously. The large wing span (56.5m) and aspect ratio (21.3) result from aerodynamic optimization. Carbon fibre composites are applied to reduce weight and deflections. Possible aeroelastic problems are dealt with during aircraft deve- lopment. This paper gives an overview on these activities.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/39714/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1995,
Titel:Aeroelastic Investigations on High-Altitude Research Aircraft Strato 2C.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kießling, F.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rippl, M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1995
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:aeroelasticity, flutter, High-Altitude Research Aircraft.
Veranstaltungstitel:International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics 1995, 26-28 June, Manchester, UK.
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:02 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:52

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