Nitzsche, F. und Breitbach, E. (1994) Vibration Control of Rotary Wings Using Smart Structures. Smart Materials and Structures, 3 (2), Seiten 181-189.
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Kurzfassung
The problem of vibration reduction of rotary wings in forward flight is studied using the concept of individual blade control. Smart structures are used as a means to construct geometric modal filters able to perform independent modal control of the critical modes in the rotating frame. A real time controller that could circumvent the inherent nonlinearities of the system and is intrinsically robust is devised.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/39690/ | ||||||||||||
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Dokumentart: | Zeitschriftenbeitrag | ||||||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1994, | ||||||||||||
Titel: | Vibration Control of Rotary Wings Using Smart Structures | ||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 1994 | ||||||||||||
Erschienen in: | Smart Materials and Structures | ||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||
In ISI Web of Science: | Ja | ||||||||||||
Band: | 3 | ||||||||||||
Seitenbereich: | Seiten 181-189 | ||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||
Stichwörter: | Helicopter vibration, smart structures, real-time controller, modal filters, individual blade-control. | ||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L ST - Starrflüglertechnologien | ||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aeroelastik | ||||||||||||
Hinterlegt von: | DLR-Beauftragter, elib | ||||||||||||
Hinterlegt am: | 02 Apr 2006 | ||||||||||||
Letzte Änderung: | 27 Apr 2009 10:51 |
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