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Numerical and Experimental Investigations of Unsteady Flows under Deep Dynamic Stall Conditions

Geißler, W. und Kompenhans, J. und Raffel, M. Vollmers, H., und Wernert, P.(1) (1994) Numerical and Experimental Investigations of Unsteady Flows under Deep Dynamic Stall Conditions. 20th European Rotorcraft Forum, 4.-7. Oct. 1994, Amsterdam, The Netherlands.

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Kurzfassung

With increasing advance ratios the retreating blades of modern helicopters encounter flow environments with severe separation and vortex shedding which are known as deep dynamic stall conditions. Recently considerable improvements have been achieved for both numerical methods and nonintrusive experimental flow diagnostic techniques to be applied to these complex highly unsteady flows. For the numerical treatment of the problem a time-accurate code based on the 2D-Navier-Stokes equations has been applied. The experimental investigation of the instantaneous flowfield was carried out by means of a Particle Image Velocimetry (PIV), in two different wind tunnel facilities: The low-speed wind tunnel of the German-French Institute, St. Louis (ISL) and the High Speed Wind tunnel (HKG) of the DLr in Goettingen. For each wind tunnel a test set-up for oscillating models exists and has been constructed and used throughout the measurements. Numerical and experimental data obtained under the same conditions will be presented and compared in the present paper.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/37229/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: institution=20th European Rotorcraft Forum Proceedings, LIDO-Berichtsjahr=1994, pages=18,
Titel:Numerical and Experimental Investigations of Unsteady Flows under Deep Dynamic Stall Conditions
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Geißler, W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kompenhans, J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Raffel, M. Vollmers, H., NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wernert, P.(1)NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Name der Reihe:Paper No. 22
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Unsteady Separation, Numerical Calculations, Technical, Helicopter Aerodynamics
Veranstaltungstitel:20th European Rotorcraft Forum, 4.-7. Oct. 1994, Amsterdam, The Netherlands
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Strömungsmechanik > Institut für Experimentelle Strömungsmechanik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:08

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