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The BRITE/EURAM Programme "HELISHAPE" - A Successful Step to better Helicopter Aerodynamic and Aeroacoustic Description.

Klöppel, V. und Kroll, N. und Costes, M. und Morino, L. und Simons, I. und Splettstößer, W. und Lowson, M. (1997) The BRITE/EURAM Programme "HELISHAPE" - A Successful Step to better Helicopter Aerodynamic and Aeroacoustic Description. In: European Rotorcraft Forum, Dresden 1997..

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Kurzfassung

In order to improve performance and public acceptance of current and future helicopters, analytical and experimental investigations on rotor aerodynamics and aeroacoustics have been performed in the research project HELISHAPE funded by the European Community under the BRITE/EURAM programme. Dedicated analytical methods were developed, improved and validated. In addition, helicopter feasibility have been studied. The work was subdivided into six tasks: In the 1st task, two different 3D Euler codes for the description of multibladed hovering rotors have been further developed. In addition, a 2D Navier-Stokes code has been improved to simulate dynamic stall for oscillating airfoils. In task 2, as co-operative activity of several consortium members, a common 3D full potential code has been created for the analytical simulation of the entire helicopter flight regime. In task 3, different existing boundary element methods have been improved in order.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/36550/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1997,
Titel:The BRITE/EURAM Programme "HELISHAPE" - A Successful Step to better Helicopter Aerodynamic and Aeroacoustic Description.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Klöppel, V.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kroll, N.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Costes, M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Morino, L.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Simons, I.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Splettstößer, W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lowson, M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1997
Erschienen in:European Rotorcraft Forum, Dresden 1997.
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:helicopters, helicopter noise reduction, 3D Euler codes, 2D Navier-Stokes code, 3D full potential code
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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