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High Reynolds Number Helicopter Fuselage Test in the ONERA F1 Pressurized Wind Tunnel

Gatard, J. und Costes, M. und Kroll, N. und Renzoni, P. und Kokkalis, A. und Rocchetto, A. und Serr, C. und Larrey, E. und Filippone, a. und Wehr, D. (1997) High Reynolds Number Helicopter Fuselage Test in the ONERA F1 Pressurized Wind Tunnel. 23. Rotorcraft Forum, Dresden 1997.

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Kurzfassung

The objective of the joint European HELIFUSE BRITE EURAM Programme is to improve the helicopter fuselage drag reduction capabilities of the European rotorcraft industry, by obtaining a better understanding of the helicopter fuselage flow field and the subsequent improvement of aerodynamic design codes. Within the framework of this project, a wind tunnel test programme was performed to procure a complete database of fuselage forces and moments, surface pressures and surface flow visualisation on a realistic modular fuselage, including data on simpler fuselage shapes well-suited for preliminary design code validation, at various Reynolds numbers. The data obtained is also to be used for an investigation into the influence of Reynolds number variation upon the magnitude of the forces and moments acting upon the fuselage. The test programme was conducted in the F1 pressurized low speed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/36549/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1997, pages=11,
Titel:High Reynolds Number Helicopter Fuselage Test in the ONERA F1 Pressurized Wind Tunnel
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Gatard, J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Costes, M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kroll, N.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Renzoni, P.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kokkalis, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rocchetto, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Serr, C.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Larrey, E.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Filippone, a.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wehr, D.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1997
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:High Reynolds Number Helicopter Fuselage Test, helicopter fuselage, flow visualisation, code validation
Veranstaltungstitel:23. Rotorcraft Forum, Dresden 1997
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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