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The Noise from Piston Engine Driven Propellers on General Aviation Airplanes

Dobrzynski, W. und Gehlhar, B. (1997) The Noise from Piston Engine Driven Propellers on General Aviation Airplanes. In: 3rd AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference, Atlanta/GA, USA, 12.-14.5.1997, Paper No. AIAA/CEAS 97-1708.

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Kurzfassung

Analysis of extensive flyover noise data from piston engine powered propeller aeroplanes (General Aviation Aeroplanes) revealed the occurrence of - at first sight quite unexplainable - additional noise components which were, however, clearly related to propeller operation. It turns out that such "excess" propeller noise is a direct result of a nonuniform rotation of the piston engine crank- shaft which causes unsteady aerodynamic propeller blade-loadings. Associated propeller noise characteristics were determined in the framework of wind tunnel tests for a number of full-scale piston- engine/propeller combinations. The subject noise type was found most pronounced at low helical blade-tip Mach numbers and in the forward and the rear arc directions. Azimuthal noise directivity was no longer omnidirectional. Moreover, overall A-weighted propeller noise levels were found to increase by more than 5 dB as a result of such RPM-nonuniformity vs. that of a propeller.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/36539/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1997, pages=14,
Titel:The Noise from Piston Engine Driven Propellers on General Aviation Airplanes
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Dobrzynski, W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gehlhar, B.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1997
Erschienen in:3rd AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference, Atlanta/GA, USA, 12.-14.5.1997, Paper No. AIAA/CEAS 97-1708
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Name der Reihe:AIAA/CEAS 97-1708
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Propeller Noise, Nonuniform Propeller Rotational Speed
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Leiser Luftverkehr (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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