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A Parametric Wind Tunnel Test on Rotorcraft Aerodynamics and Aeroacoustics (HELISHAPE) - Test Procedures and Representative Results

Schultz, K.-J. und Splettstößer, W. und Junker, B. und Wagner, W. und Schöll, E. und Arnaud, G. und Mercker, E. und Pengel, K. und Fertis, D. (1996) A Parametric Wind Tunnel Test on Rotorcraft Aerodynamics and Aeroacoustics (HELISHAPE) - Test Procedures and Representative Results. In: Proc. 22nd European Rotorcraft Forum, Brighton, Großbritanien, 17.-19.9.1996..

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Kurzfassung

In the framework of a major European cooperative research programme on rotorcraft aerodynamics and accoustics (HELISHAPE) a parametric model rotor test was conducted in the open test section of the DNW using the MWM test rig of DLR and a highly instrumentated model of a fully articulated ECF rotor equipped with blades of advanced design and two exchangeable blade tips. One set of balde tips (7A) was of rectangular shape, the other one (7AD1) of swept-back parabolic/anhedral shape. the main objectives of this experimental research were (1) to evaluate noise reduction techniques (conceptionally by variation of rotor speed, dedicated tip shapes and advanced airfoils as well as operationally by identifying low BVI noise decent procedures) and (2) to validate the partners' individual aerodynamic and aeroacoustic codes developed or improved in other tasks of this research programme. A comprehensive set of simultaneous acoustic.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/36440/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1996, pages=15,
Titel:A Parametric Wind Tunnel Test on Rotorcraft Aerodynamics and Aeroacoustics (HELISHAPE) - Test Procedures and Representative Results
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schultz, K.-J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Splettstößer, W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Junker, B.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schöll, E.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Arnaud, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mercker, E.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pengel, K.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fertis, D.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1996
Erschienen in:Proc. 22nd European Rotorcraft Forum, Brighton, Großbritanien, 17.-19.9.1996.
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Name der Reihe:Paper No. 52
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Helicopter impulsive noise, aeroacoustic rotor tests, blade surface pressures, noise directivity, blade-tip variations, laser light....
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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