Brouard, E. (1996) Active Control of the Compressible Boundary Layer on an Infinite Supersonic Swept Wing with a Supersonic Leading Edge by Suction and Cooling. DLR-Interner Bericht. 129-96/17. 49 S.
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Kurzfassung
A study of the laminar/turbulent transition have been conducted at the Institute of Design Aerodynamics (DLR Braunschweig) in order to investigate new supersonic configurations. By means of boundary- layer computations and transition predictions based on the linear stability theory, the potential of different boundary-layer control methods has been shown for delaying the transition over a infinite supersonic swept wing with a supersonic leading edge. The methods presented in this paper to delay the transition are suction and wall cooling. As far as laminarization is concerned, both seem to have great potential.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/36430/ | ||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1996, | ||||||||
Titel: | Active Control of the Compressible Boundary Layer on an Infinite Supersonic Swept Wing with a Supersonic Leading Edge by Suction and Cooling | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 1996 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Seitenanzahl: | 49 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Transition, compressible boundary layer, laminarization, suction wall cooling | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L DT - Drehflüglertechnologien | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | W - Zukünftige Raumtransporter - Entwurf und Simulationsmethoden für Raumtransporter (alt) | ||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik | ||||||||
Hinterlegt von: | DLR-Beauftragter, elib | ||||||||
Hinterlegt am: | 03 Apr 2006 | ||||||||
Letzte Änderung: | 27 Apr 2009 10:06 |
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