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DLR-F4 Wing-Body Configuration.

Redeker, G. (1994) DLR-F4 Wing-Body Configuration. In: AGARD-AR-303, II., II.-. AGARD, 7 rue Ancelle, 92200 Neuilly-sur-Seine France.

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Kurzfassung

These tests have been carried out under the auspices of GARTEUR in order to provide an experimental data base for a modern commercial transport type aircraft against which results of various computational methods may be checked. The tests were carried out in three major European wind tunnels (NLR-HST, ONERA-S2MA, DRA-8ftx8ft DRA Bedford) in order to compare the results of the same model in different wind tunnels. For the purpose of these tests the available geometry of the DLR-F4 model of a wing body configuration, which was developed as a research configuration of a modern transport type aircraft, was selected by the GARTEUR Action Group AD (AG01) "Wing body aerodynamics at transonic speeds.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/36275/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1994, pages=AGARD-AR-303,
Titel:DLR-F4 Wing-Body Configuration.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Redeker, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Erschienen in:AGARD-AR-303
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:II.
Seitenbereich:II.-
Verlag:AGARD, 7 rue Ancelle, 92200 Neuilly-sur-Seine France
Name der Reihe:AGARD-AR-303
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Wind tunnel tests, transport aircraft, transonic wing
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

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