de Bortoli, A.L. (1994) Solution of Incompressible Flows Using Compressible Flow Solvers. DLR-Interner Bericht. 129-94/18. 86 S.
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Kurzfassung
Today, numerical flow simulation plays more and more an important role in the design process of an aircraft. It is already possible to simulate the flow over a complete aircraft geometry for specific flow regimes. The interest now is to develop methodologies that can be used to solve all speed flow problems. As the use of such methodologies is sometimes limited, these limitations must be investigated in order to reduce the design costs. This work presents an extension of the SNAS2D Code (structured Navier-Stokes 2D - DLR), based on a code-centered arrangement, to solve incompressible inviscid flow problems. For this purpose a pressure correction procedure and a preconditioning technique are investigated and compared. Additionally, acceleration techniques like local time stepping, residual smoothing and multigrid are used for improved efficiency of the solution procedure.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/36241/ | ||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1994, | ||||||||
Titel: | Solution of Incompressible Flows Using Compressible Flow Solvers | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 1994 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Seitenanzahl: | 86 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L TG - Querschnittstechnologien | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Systeme & Kabine (alt) | ||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik | ||||||||
Hinterlegt von: | DLR-Beauftragter, elib | ||||||||
Hinterlegt am: | 03 Apr 2006 | ||||||||
Letzte Änderung: | 27 Apr 2009 10:05 |
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