Kiock, R. (1994) Analysis of Engine Vibration Measurements on the Counter Rotating Ultra-High-Bypass Fan Simulator. DLR-Interner Bericht. 129-94/4. 62 S.
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Kurzfassung
The Counter Rotating Ultra-High-Bypass Fan Simulator was developed for engine interference investigations on a transport aircraft model.This simulator is equipped with several sensors for vibration control. The sensors were calibrated, and the natural frequencies fan blades and bellmouth evaluated. The acceptance test of the simulator was carried out on the Single Engine Support Stand of DNW. The results of the vibration measurements are reported herein, and advice is given for future wind tunnel testing.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/36238/ | ||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1994, | ||||||||
Titel: | Analysis of Engine Vibration Measurements on the Counter Rotating Ultra-High-Bypass Fan Simulator | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 1994 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Seitenanzahl: | 62 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Fan-blade and gearbox vibration, sensor calibration, static and dynamic data including spectra | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L ST - Starrflüglertechnologien | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Konzepte & Integration (alt) | ||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik | ||||||||
Hinterlegt von: | DLR-Beauftragter, elib | ||||||||
Hinterlegt am: | 03 Apr 2006 | ||||||||
Letzte Änderung: | 27 Apr 2009 10:05 |
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