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The Flight Testing of Natural and Hybrid Laminar Flow Nacelles

Riedel, H. (1994) The Flight Testing of Natural and Hybrid Laminar Flow Nacelles. International Gas Turbine and Aeroengine Congress and Exposition The Hague, Netherlands - June 13-16, 1994, Paper 94-GT-408.

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Kurzfassung

The achievement of large areas of laminar flow over aircraft engine nacelles offers significant savings in aircraft fuel consumption. Based upon current engine configurations nett sfc benefits of up to 2% are possible. In addition the engine nacelle is ideally suited to the early inclusion of laminar flow technology, being relatively self contained with the possibility of application to existing airframes. In September 1992 a European Consortium managed by Rolls Royce including MTU and DLR began flight testing of a natural laminar flow nacelle. This programme was later extended by R-R and DLR to flight test a hybrid laminar flow nacelle featuring boundary layer suction and insect contamination protection. The tests evaluated the effects of flight and engine environment, boundary layer transition phenomena, suction system operation and insect contamination avoidance strategies. This paper describes the global conclusions from these tests which are a significant milestone leading to the future application of laminar flow technology to engine nacelles.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/36222/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1994, pages=14,
Titel:The Flight Testing of Natural and Hybrid Laminar Flow Nacelles
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Riedel, H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Natural Laminar Flow Nacelle, Hybrid Laminar Flow Nacelle, Aerodynami c Design, Flight Testing
Veranstaltungstitel:International Gas Turbine and Aeroengine Congress and Exposition The Hague, Netherlands - June 13-16, 1994, Paper 94-GT-408
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

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