Schultz, K.-J. (1994) Aeroacoustic Calculation of Helicopter Rotors at DLR. Proceedings, AGARD Fluid Dynamics Panel Symposium, 10.-14.10.94, Berl in.
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Kurzfassung
The rotor noise level is one of the main design parameters for future rotorcrafts. This fact requires accurate aeroacoustic prediction tools. The two most annoying contributers to rotor noise radiation are blade vortex interaction impulsive noise (BVI) and highspeed compressibility impulsive noise (HI). At DLR great effort is concentrated on these two impulsive noise phenomena.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/36209/ | ||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Paper) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1994, pages=19, | ||||||||
Titel: | Aeroacoustic Calculation of Helicopter Rotors at DLR | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 1994 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Rotor Noise, Rotor Aeroacoustic, Rotor High Speed Impulsive Noise, Rotor Blade Vortex Interaction Noise, Rotor Noise Prediction, FWHapproach, Quadrupole-approximation | ||||||||
Veranstaltungstitel: | Proceedings, AGARD Fluid Dynamics Panel Symposium, 10.-14.10.94, Berl in | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L DT - Drehflüglertechnologien | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt) | ||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik | ||||||||
Hinterlegt von: | DLR-Beauftragter, elib | ||||||||
Hinterlegt am: | 03 Apr 2006 | ||||||||
Letzte Änderung: | 27 Apr 2009 10:05 |
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