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The Aeroacoustics of Helicopter Rotors - Lessons Learned from Wind Tunnel Tests (Invited Keynote Paper)

Heller, H. (1994) The Aeroacoustics of Helicopter Rotors - Lessons Learned from Wind Tunnel Tests (Invited Keynote Paper). Proceedings, Third Intl. Congress on Air- and Structure-Borne Sound a nd Vibration, 13.-15. Juni 1994, Montreal, Kanada.

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Kurzfassung

This paper discusses the aeroacoustics of helicopter rotors on the basis of results from recent rotor model testing in acoustic wind tunnels and illustrates how this knowledge is utilized to both improve theoretical prediction capabilities and provide guidance towards the design (and operation) of acoustically less intrusive helicopters. To this end the current understanding of discrete frequency and broadband rotor noise generation and radiation is described for a number of important operational conditions both in terms of the farfield acoustic propagation and of the underlying source mechanisms. The use of wind tunnel experimental results in furthering theoretical approaches to predict rotor noise are briefly discussed. Efforts towards rotor noise reduction are treated and an outlook is given on promising areas of further rotor noise research.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/36204/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1994, pages=22,
Titel:The Aeroacoustics of Helicopter Rotors - Lessons Learned from Wind Tunnel Tests (Invited Keynote Paper)
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Heller, H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Rotor Noise Source Mechanisms, Wind Tunnel Rotor Aeroacoustic Tests, Rotor Noise Prediction and Reduction, Rotor Harmonic and Broadband Noise, Tail Rotor Noise, Blade Surface Pressures, Rotor Impulsive Noi se (BVI + High Speed)
Veranstaltungstitel:Proceedings, Third Intl. Congress on Air- and Structure-Borne Sound a nd Vibration, 13.-15. Juni 1994, Montreal, Kanada
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

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