elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Aircraft Propeller/Piston-Engine Propulsion: A Moving Source Pair Susceptible to Active Noise Control

Kallergis, M. (1994) Aircraft Propeller/Piston-Engine Propulsion: A Moving Source Pair Susceptible to Active Noise Control. Proceedings, Int. Conference Flow Acoustics: A Technology Audit, Lyon, Frankreich, 11.-13.07.94.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

For many years work has been under way to investigate the possibility to reduce the noise of piston-engine driven propeller/aeroplanes by appropriately superposing the very propeller/noise with exhaust noise from the piston engine to pro- duce a destructive interference. In this context, it should be understood that certain propeller driven aeroplanes are equipped with piston engines whose fundamental firing frequency coincides with the rotational (blade passing) frequency of the propeller. Taking the two sources as a system consisting of a primary source (propeller) and a secondary anti-noise source (engine exhaust), an active noise control technique can be applied. Indeed, the signature of both the propeller and the engine exhaust noise is characterized by periodic sound pressure fluctations. In establishing a suitable phase shift between these two periodic sound signals a destructive interference can be attained, in principle resulting in a lesser noise level on the ground.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/36196/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: institution=Flowcs Williams, Univ. Cambridge/Comte-Bellot, E. Centrl. d. Lyon, LIDO-Berichtsjahr=1994,
Titel:Aircraft Propeller/Piston-Engine Propulsion: A Moving Source Pair Susceptible to Active Noise Control
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kallergis, M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 70-73
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Active Noise Control, Propeller Noise, Piston/Engine Noise, Interfere nce Pattern, Flyover Noise, Noise Reduction
Veranstaltungstitel:Proceedings, Int. Conference Flow Acoustics: A Technology Audit, Lyon, Frankreich, 11.-13.07.94
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L TT - Triebwerkstechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Leiser Luftverkehr (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.