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Robustness Analysis Applied to Autopilot Design, Part 1: mu-Analysis of Design Entries to a Robust Flight Control Benchmark

Looye, G. und Varga, A. und Bennani, S. und Moormann, D. und Grübel, G. (1998) Robustness Analysis Applied to Autopilot Design, Part 1: mu-Analysis of Design Entries to a Robust Flight Control Benchmark. In: Proc. of 21st Congress of the International Council of Aeronautical Sciences. 21st Congress of the International Council of Aeronautical Sciences, 1998-09-13 - 1998-09-18, Melbourne, AUS.

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Kurzfassung

mu-Analysis is a powerful tool for the assessment of the stability of uncertain parametric systems by means of the Structured Singular Value µ. The peak upper bound value of µ over a frequency range provides information on the stability margin of a system for given variations of uncertain parameters, while the computed lower bound on µ allows to obtain worst-case parameter combinations destabilizing the system. The applicability of µ-analysis is however conditioned by the availability of adequate uncertainty models based on Linear Fractional Transformations (LFTs). For complex systems, like aircraft models, LFT modeling is a very demanding and time-consuming task. In this paper we present the generation of an LFT-based uncertainty model for a civil aircraft, starting from a nonlinear dynamic model with explicit parametric dependencies. This nonlinear model was the basis for the design of twelve different flight controllers according to identical specifications. We applied µ-analysis for stability robustness assessment of the twelve control configurations to uncertainties in the aircraft mass, the center of gravity location, and the on-line computational time delay. We determined the corresponding stability margins and the worst-case destabilizing parameter combinations. We used nonlinear simulations to validate our results.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/3454/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen:LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:Robustness Analysis Applied to Autopilot Design, Part 1: mu-Analysis of Design Entries to a Robust Flight Control Benchmark
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Looye, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Varga, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bennani, S.Delft University of TechnologyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Moormann, D.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Grübel, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1998
Erschienen in:Proc. of 21st Congress of the International Council of Aeronautical Sciences
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:mu-Analysis, Structured Singular Value, Robust Control, Flight Control
Veranstaltungstitel:21st Congress of the International Council of Aeronautical Sciences
Veranstaltungsort:Melbourne, AUS
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:13 September 1998
Veranstaltungsende:18 September 1998
Veranstalter :ICAS-98-1.6.3
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme & Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Institut für Robotik und Systemdynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:01 Okt 2007
Letzte Änderung:24 Apr 2024 18:58

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