Ackermann, J. und Guldner, J. und Utkin, V. (1993) A robust nonlinear control approach to automatic path tracking of a car. DLR-Interner Bericht. 515-93-35. 6 S.
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Kurzfassung
Autonomous vehicles are under investigation for future automated Intelligent Vehicle Highway Systems (IVHS). An important system component is the dynamic controller utilized to follow a desired path delineated by a reference guideline in the road surface. The tracking controller has to be robust with respect to uncertain, and possibly time varying, operating conditions, and external disturbances. In this paper, we present a robust nonlinear control strategy based on sliding mode theory which can be applied to various autonomous vehicles. The design procedure and the performance of the proposed algorithm is illustrated in numerical case studies for a sedan.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/28052/ | ||||||||||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1993, | ||||||||||||||||
Titel: | A robust nonlinear control approach to automatic path tracking of a car | ||||||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 1993 | ||||||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
Seitenanzahl: | 6 | ||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||||||||||
HGF - Programm: | keine Zuordnung | ||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | keine Zuordnung | ||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||||||||||
Standort: | Oberpfaffenhofen | ||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Institut für Dynamik der Flugsysteme | ||||||||||||||||
Hinterlegt von: | DLR-Beauftragter, elib | ||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 02 Apr 2006 | ||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 27 Apr 2009 06:52 |
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