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A robust nonlinear control approach to automatic path tracking of a car

Ackermann, J. und Guldner, J. und Utkin, V. (1993) A robust nonlinear control approach to automatic path tracking of a car. DLR-Interner Bericht. 515-93-35. 6 S.

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Kurzfassung

Autonomous vehicles are under investigation for future automated Intelligent Vehicle Highway Systems (IVHS). An important system component is the dynamic controller utilized to follow a desired path delineated by a reference guideline in the road surface. The tracking controller has to be robust with respect to uncertain, and possibly time varying, operating conditions, and external disturbances. In this paper, we present a robust nonlinear control strategy based on sliding mode theory which can be applied to various autonomous vehicles. The design procedure and the performance of the proposed algorithm is illustrated in numerical case studies for a sedan.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/28052/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1993,
Titel:A robust nonlinear control approach to automatic path tracking of a car
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ackermann, J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Guldner, J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Utkin, V.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1993
Open Access:Nein
Seitenanzahl:6
Status:veröffentlicht
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Institut für Dynamik der Flugsysteme
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:02 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 06:52

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