Ackermann, J. (1993) Robust decoupling, ideal steering dynamics, and yaw stabilization of 4 WS cars. DLR-Interner Bericht. 515-93-30. 22 S.
Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.
Kurzfassung
Four-wheel car steering is modelled by a single-track model with nonlinear tire characteristics. A generic control law for robust decoupling of lateral and yaw motion by yaw rate feedback to front-wheel steering is derived. Ideal steering dynamics are achieved by velocity-scheduled lateral acceleration feedback to front-wheel steering. For robust yaw stabilization a velocity scheduled yaw-rate feedback to rear-wheel steering is given, by which the linearized system gets velocity independent yaw eigenvalues.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/28030/ | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1993, | ||||||||
Titel: | Robust decoupling, ideal steering dynamics, and yaw stabilization of 4 WS cars | ||||||||
Autoren: |
| ||||||||
Datum: | 1993 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Seitenanzahl: | 22 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Automobiles, robust control, decoupling, nonlinear systems | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
HGF - Programm: | keine Zuordnung | ||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
Standort: | Oberpfaffenhofen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Institut für Dynamik der Flugsysteme | ||||||||
Hinterlegt von: | DLR-Beauftragter, elib | ||||||||
Hinterlegt am: | 02 Apr 2006 | ||||||||
Letzte Änderung: | 27 Apr 2009 06:51 |
Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags