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Robust Nonlinear Decoupling and Yaw Stabilization of 4WS Cars

Ackermann, A. (1992) Robust Nonlinear Decoupling and Yaw Stabilization of 4WS Cars. DLR-Interner Bericht. 515-92-10. 24 S.

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Kurzfassung

Four-wheel car steering is modelled with nonlinear tire characteristics and kinematic nonlinearities for large steering angles. For this model a generic constant yaw-rate feedback law for decoupling of lateral and yaw motion is derived. For robust yaw stabilization a velocity scheduled yaw rate feedback to rear-wheel steering is given, by which the linear part of the system gets velocity independent yaw eigenvalues.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/27934/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1992,
Titel:Robust Nonlinear Decoupling and Yaw Stabilization of 4WS Cars
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ackermann, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1992
Open Access:Nein
Seitenanzahl:24
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Automotive control; four-wheel car steering; robust nonlinear decoupling; robust pole assignment.
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Weltraum (alt)
HGF - Programmthema:W RP - Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:W RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Institut für Dynamik der Flugsysteme
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:02 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 06:49

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