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Trajectory Optimization and Guidance for a HERMES-Type Reentry Vehicle

Jänsch, C. und Markl, A. (1991) Trajectory Optimization and Guidance for a HERMES-Type Reentry Vehicle. In: Proc. AIAA-91-2659-CP, Vol.1/3, Seiten 543-553. AIAA, The Aerospace Center, Washington DC. AIAA Guidance Navigation & Control Conference, New Orleans, 12.-14.08.91.

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Kurzfassung

The paper presents a guidance scheme and several optimal reentry trajectories for a HERMES type reentry vehicle from a low-earth orbit mission to a landing site in Southern France. The guidance scheme is an extension of the guidance principles employed by the U.S. Space Shuttle. In particular, the range-control by linearization is replaced by an on-line optimization using the full nonlinear dynamics with a low parameterization for the velocity dependent drag-profile.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/27845/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1991,
Titel:Trajectory Optimization and Guidance for a HERMES-Type Reentry Vehicle
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Jänsch, C.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Markl, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1991
Erschienen in:Proc. AIAA-91-2659-CP
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:Vol.1/3
Seitenbereich:Seiten 543-553
Verlag:AIAA, The Aerospace Center, Washington DC
Status:veröffentlicht
Stichwörter:HERMES type reentry vehicle; Thermal Protection System (TPS);
Veranstaltungstitel:AIAA Guidance Navigation & Control Conference, New Orleans, 12.-14.08.91
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Institut für Dynamik der Flugsysteme
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:02 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 06:47

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