elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Imprint | Privacy Policy | Contact | Deutsch
Fontsize: [-] Text [+]

Modellierung der koaxialen Einspritzung in Raketentriebwerken.

Mayer, W. (1993) Modellierung der koaxialen Einspritzung in Raketentriebwerken. Seminar "Brennraummodellierung"; DLR Lampoldshausen; 28.01.1993.

Full text not available from this repository.

Abstract

Basierend auf den Erkenntnissen experimenteller und theoretischer Studien werden die Komponenten eines Zerstaeubungsmodells vorgestellt. Die Koppelung der einzelnen Komponenten sowie deren Integration in die uebergeordente Brennkammerstroemung werden diskutiert.

Item URL in elib:https://elib.dlr.de/24798/
Document Type:Conference or Workshop Item (Speech)
Additional Information: LIDO-Berichtsjahr=1993, pages=29,
Title:Modellierung der koaxialen Einspritzung in Raketentriebwerken.
Authors:
AuthorsInstitution or Email of AuthorsAuthor's ORCID iDORCID Put Code
Mayer, W.UNSPECIFIEDUNSPECIFIEDUNSPECIFIED
Date:1993
Open Access:No
Gold Open Access:No
In SCOPUS:No
In ISI Web of Science:No
Status:Published
Keywords:Raketentriebwerk, Treibstoffaufbereitung, Koaxialinjektor, Fluessigkeitszerstaeubung, Grenzflaechenstabilitaet, Tropfendispersion, Spraymodellierung, Spraysimulation
Event Title:Seminar "Brennraummodellierung"; DLR Lampoldshausen; 28.01.1993
HGF - Research field:UNSPECIFIED
HGF - Program:Space (old)
HGF - Program Themes:W RP - Raumtransport
DLR - Research area:UNSPECIFIED
DLR - Program:W RP - Raumtransport
DLR - Research theme (Project):UNSPECIFIED
Location: Lampoldshausen
Institutes and Institutions:Institute of Space Propulsion > Institut für Chemische Antriebe und Verfahrenstechnik
Deposited By: DLR-Beauftragter, elib
Deposited On:02 Apr 2006
Last Modified:27 Apr 2009 05:35

Repository Staff Only: item control page

Browse
Search
Help & Contact
Information
OpenAIRE Validator logo electronic library is running on EPrints 3.3.12
Website and database design: Copyright © German Aerospace Center (DLR). All rights reserved.