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Numerical Solution of the Flow around a Turbofan and its Wind Tunnel Simulator.

Bolms, H.-Th. (1994) Numerical Solution of the Flow around a Turbofan and its Wind Tunnel Simulator. 7. Liepmann-Ludwieg-Seminar, Pasadena/CA, USA, 12.-19.6.1994.

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Kurzfassung

In this investigation results of a numerical comparison between a modern turbofan under real conditions and one TPS of Deutsche Aerospace Airbus GmbH, Bremen (DA), are presented. The turbulent, axisymmetric three-dimensional engine flow is simulated numerically by using a finite-volume Navier-Stokes code. The influence of the Reynolds number on the aerodynamic quantities is demonstrated both for the actual engine and its scaled down version. The comparison of the scaled down actual engine and the simulator shows differences of the jet characteristics and the drag coefficients. The results present an insight into the possibilities and restrictions of experimental engine simulations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/24504/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1994,
Titel:Numerical Solution of the Flow around a Turbofan and its Wind Tunnel Simulator.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Bolms, H.-Th.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Engine Integration, Engine Simulation, Navier-Stokes Code, Simulation Quality
Veranstaltungstitel:7. Liepmann-Ludwieg-Seminar, Pasadena/CA, USA, 12.-19.6.1994
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Über- und Hyperschalltechnologien
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:02 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 05:28

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