Köhler, Wolfram und Klähn, Lukas und Tapken, Ulf und Sarradj, Ennes (2024) Experimental Study of the Impact of Inflow Distortion on the Fan Tone Generation. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg, 2024-09-30 - 2024-10-02, Hamburg, Deutschland.
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Kurzfassung
In future aircraft concepts, the fan will be exposed to inhomogeneous inflow, e.g. due to the embedding of the engines in the fuselage. The aim of current experiments is to analyse the influence of the inflow distortion on the tonal noise sources. Different distortions are generated in a fan test rig and their aerodynamic and acoustic effects are measured. The paper shows that extensive test variations allow the separation and improved understanding of the dominant noise source mechanisms.
| elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/220977/ | ||||||||||||||||||||
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| Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||||||||||
| Titel: | Experimental Study of the Impact of Inflow Distortion on the Fan Tone Generation | ||||||||||||||||||||
| Autoren: |
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| Datum: | 2024 | ||||||||||||||||||||
| Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||||||||||
| Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||
| Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||
| In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||||||
| In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||||||
| Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||||||
| Stichwörter: | Axialfan, Turbomaschine, Einlaufstörung, Akustik, Schallanregung, Experiment, Fan-Prüfstand | ||||||||||||||||||||
| Veranstaltungstitel: | Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg | ||||||||||||||||||||
| Veranstaltungsort: | Hamburg, Deutschland | ||||||||||||||||||||
| Veranstaltungsart: | internationale Konferenz | ||||||||||||||||||||
| Veranstaltungsbeginn: | 30 September 2024 | ||||||||||||||||||||
| Veranstaltungsende: | 2 Oktober 2024 | ||||||||||||||||||||
| Veranstalter : | Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt | ||||||||||||||||||||
| HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||||||
| HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||
| HGF - Programmthema: | Umweltschonender Antrieb | ||||||||||||||||||||
| DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||
| DLR - Forschungsgebiet: | L CP - Umweltschonender Antrieb | ||||||||||||||||||||
| DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Komponenten und Emissionen, L - Triebwerkskonzepte und -integration | ||||||||||||||||||||
| Standort: | Berlin-Charlottenburg | ||||||||||||||||||||
| Institute & Einrichtungen: | Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik | ||||||||||||||||||||
| Hinterlegt von: | Tapken, Dr. Ulf | ||||||||||||||||||||
| Hinterlegt am: | 16 Dez 2025 10:47 | ||||||||||||||||||||
| Letzte Änderung: | 16 Dez 2025 10:47 |
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