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Assessing synergies between Truss-Braced Wings, liquid Hydrogen Propulsion, and Open Rotors in conceptual Aircraft Design

Kugler, Lucas und Kotzem, Michael Alexander und Wöhler, Sebastian und Zill, Thomas (2025) Assessing synergies between Truss-Braced Wings, liquid Hydrogen Propulsion, and Open Rotors in conceptual Aircraft Design. In: TBD. Materials Research Forum LLC. 10th CEAS Aerospace Europe Conference, 2025-12-01 - 2025-12-04, Turin, Italien.

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Kurzfassung

In this study, the effect on fuel burn efficiency and OEM of the integration of truss-braced wings, liquid-hydrogen propulsion, and open-rotors on a potential next generation SMR aircraft where investigated across a range of aspect ratios and wing loadings. The results of this study show that for the considered technologies, all combinations are feasible under the given requirements. They further show that there is compounding effect between the technologies, opening the possibility of substantial performance gains relative to the baseline design, and further demonstrate that the LH2 configuration benefit more strongly of this compounding effect than the SAF configurations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/218733/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Assessing synergies between Truss-Braced Wings, liquid Hydrogen Propulsion, and Open Rotors in conceptual Aircraft Design
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kugler, Lucaslucas.kugler (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0005-0876-3496NICHT SPEZIFIZIERT
Kotzem, Michael Alexandermichael.kotzem (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wöhler, SebastianSebastian.Woehler (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zill, ThomasThomas.Zill (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Dezember 2025
Erschienen in:TBD
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Verlag:Materials Research Forum LLC
Status:akzeptierter Beitrag
Stichwörter:Conceptual aircraft design, truss-braced wing, open-rotor, liquid hydrogen
Veranstaltungstitel:10th CEAS Aerospace Europe Conference
Veranstaltungsort:Turin, Italien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:1 Dezember 2025
Veranstaltungsende:4 Dezember 2025
Veranstalter :Italian Association of Aeronautics and Astronautics (AIDAA) and the Council of European Aerospace Societies (CEAS)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugzeugtechnologien und Integration
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemarchitekturen in der Luftfahrt > Luftfahrt-System-Konzepte und Bewertung
Hinterlegt von: Kugler, Lucas
Hinterlegt am:24 Nov 2025 15:10
Letzte Änderung:24 Nov 2025 15:10

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