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A Lightweight Crowd Model for Robot Social Navigation

Kazemi Eskeri, Maryam und Wiedemann, Thomas und Kyrki, Ville und Baumann, Dominik und Kucner, Tomasz Piotr (2025) A Lightweight Crowd Model for Robot Social Navigation. In: 12th European Conference on Mobile Robots, ECMR 2025. 2025 European Conference on Mobile Robots (ECMR), 2025-09-02 - 2025-09-05, Padova, Italy. doi: 10.1109/ECMR65884.2025.11163315. ISBN 979-833152705-1.

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1MB

Kurzfassung

Robots operating in human-populated environments must navigate safely and efficiently while minimizing social disruption. Achieving this requires estimating crowd movement to avoid congested areas in real-time. Traditional microscopic models struggle to scale in dense crowds due to high computational cost, while existing macroscopic crowd prediction models tend to be either overly simplistic or computationally intensive. In this work, we propose a lightweight, real-time macroscopic crowd prediction model tailored for human motion, which balances prediction accuracy and computational efficiency. Our approach simplifies both spatial and temporal processing based on the inherent characteristics of pedestrian flow, enabling robust generalization without the overhead of complex architectures. We demonstrate a 3.6 times reduction in inference time, while improving prediction accuracy by 3.1%. Integrated into a socially aware planning framework, the model enables efficient and socially compliant robot navigation in dynamic environments. This work highlights that efficient human crowd modeling enables robots to navigate dense environments without costly computations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/216944/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:A Lightweight Crowd Model for Robot Social Navigation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kazemi Eskeri, MaryamAalto UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wiedemann, ThomasThomas.Wiedemann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kyrki, VilleAalto UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Baumann, DominikAalto UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kucner, Tomasz PiotrAalto UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2025
Erschienen in:12th European Conference on Mobile Robots, ECMR 2025
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/ECMR65884.2025.11163315
ISBN:979-833152705-1
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Social Navigation, Crowd Model, Prediction Model, Computational Efficiency, Dynamic Environment, Flow Characteristics, Inference Time, Temporal, Processing, Human Motion, Microscopic Model, Robot Navigation, Macroscopic Model, Navigation In Environments, Crowd Density, Pedestrian Flow, Invasiveness, Forecasting, Current Position, Global StatusComputational efficiency, Planning
Veranstaltungstitel:2025 European Conference on Mobile Robots (ECMR)
Veranstaltungsort:Padova, Italy
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:2 September 2025
Veranstaltungsende:5 September 2025
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Straßenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V ST Straßenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - INTAS - Intelligente Ad-Hoc Sensornetzwerke, R - Schwarmnavigation
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Nachrichtensysteme
Hinterlegt von: Wiedemann, Thomas
Hinterlegt am:30 Sep 2025 13:54
Letzte Änderung:03 Nov 2025 08:48

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