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Reynolds Number Effect on Transitional Delayed Detached-Eddy Simulation

Möller, Felix und Bergmann, Michael und Morsbach, Christian und Tucker, Paul G. und Wang, Zhong-Nan und Hergt, Alexander und Herbst, Florian (2025) Reynolds Number Effect on Transitional Delayed Detached-Eddy Simulation. ASME Journal of Turbomachinery, 148 (2), 021005. American Society of Mechanical Engineers (ASME). doi: 10.1115/1.4069521. ISSN 0889-504X.

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Kurzfassung

The accurate prediction of a wide range of operating conditions is desired by numerical methods. In particular, off-design conditions are a major challenge for steady Reynolds-averaged Navier-Stokes (RANS) methods. In this study, we evaluate the delayed detached-eddy simulation (DDES) method for these flow conditions. Therefore, we consider a transitional linear compressor cascade, which has been measured experimentally at DLR for different Reynolds numbers and inflow angles. For the lowest Reynolds number, numerical large-eddy simulation (LES) reference data is available additionally. We begin with a basis validation for Re = 150 000 at the aerodynamic design point before evaluating off-design conditions, characterized by positive and negative incidence angles, for this Reynolds number. This is followed by a Reynolds number variation up to Re = 900 000 for two off-design inflow angles. The potential for the transitional DDES is visible for the lowest Reynolds number where reference data is met well with a noticeable reduction of computational resources. The Reynolds number variation yield two-fold results. While the negative incidence confirmed the beneficial behavior of DDES, the positive incidence reveals deficits of the DDES for this specific setup. We give explanations for the improved, but also the limited behavior and discuss the mesh requirements, directly linked the computational requirements.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/216055/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Reynolds Number Effect on Transitional Delayed Detached-Eddy Simulation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Möller, Felixfelix.moeller (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0192-3873192441164
Bergmann, MichaelMichael.Bergmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0553-5584NICHT SPEZIFIZIERT
Morsbach, ChristianChristian.Morsbach (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6254-6979NICHT SPEZIFIZIERT
Tucker, Paul G.University of CambridgeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wang, Zhong-NanUniversity of BirminghamNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hergt, AlexanderAlexander.Hergt (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0008-1643-7326192441165
Herbst, FlorianFlorian.Herbst (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0993-4582192441166
Datum:19 September 2025
Erschienen in:ASME Journal of Turbomachinery
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:148
DOI:10.1115/1.4069521
Seitenbereich:021005
Verlag:American Society of Mechanical Engineers (ASME)
ISSN:0889-504X
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Turbulence modeling, hybrid RANS/LES, Delayed Detached-Eddy Simulation, compressor cascade, Reynolds number, transition, wake losses
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Triebwerk
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Test und Simulation für Gasturbinen > Virtuelle Turbine und numerische Methoden
Institut für Antriebstechnik > Numerische Methoden
Institut für Antriebstechnik > Fan- und Verdichter
Institut für Antriebstechnik > Leitungsbereich AT
Hinterlegt von: Möller, Felix
Hinterlegt am:08 Sep 2025 11:05
Letzte Änderung:22 Sep 2025 19:47

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