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Reynolds Number Effect on Transitional Delayed Detached-Eddy Simulation

Möller, Felix und Bergmann, Michael und Morsbach, Christian und Tucker, Paul G. und Wang, Zhong-Nan und Hergt, Alexander und Herbst, Florian (2025) Reynolds Number Effect on Transitional Delayed Detached-Eddy Simulation. In: 70th ASME Turbo Expo 2025: Turbomachinery Technical Conference and Exposition, GT 2025. ASME Turbo Expo 2025: Turbomachinery Technical Conference and Exposition, 2025-06-16 - 2025-06-20, Memphis, Tennessee, USA. doi: 10.1115/GT2025-152640. ISBN 978-0-7918-8887-2.

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4MB

Kurzfassung

The accurate prediction of a wide range of operating conditions is desired by numerical methods. In particular, off-design conditions are a major challenge for steady Reynolds-averaged Navier-Stokes (RANS) methods. In this study, we evaluate the delayed detached-eddy simulation (DDES) method for these flow conditions. Therefore, we consider a transitional linear compressor cascade, which has been measured experimentally at DLR for different Reynolds numbers and inflow angles. For the lowest Reynolds number, numerical large-eddy simulation (LES) reference data is available additionally. We begin with a basis validation for Re = 150 000 at the aerodynamic design point before evaluating off-design conditions, characterized by positive and negative incidence angles, for this Reynolds number. This is followed by a Reynolds number variation up to Re = 900 000 for two off-design inflow angles. The potential for the transitional DDES is visible for the lowest Reynolds number where reference data is met well with a noticeable reduction of computational resources. The Reynolds number variation yield two-fold results. While the negative incidence confirmed the beneficial behavior of DDES, the positive incidence reveals deficits of the DDES for this specific setup. We give explanations for the improved, but also the limited behavior and discuss the mesh requirements, directly linked the computational requirements.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/215944/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Reynolds Number Effect on Transitional Delayed Detached-Eddy Simulation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Möller, Felixfelix.moeller (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0192-3873190095780
Bergmann, MichaelMichael.Bergmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0553-5584NICHT SPEZIFIZIERT
Morsbach, ChristianChristian.Morsbach (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6254-6979NICHT SPEZIFIZIERT
Tucker, Paul G.University of CambridgeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wang, Zhong-NanUniversity of BirminghamNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hergt, AlexanderAlexander.Hergt (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0008-1643-7326190095781
Herbst, FlorianFlorian.Herbst (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0993-4582190095783
Datum:August 2025
Erschienen in:70th ASME Turbo Expo 2025: Turbomachinery Technical Conference and Exposition, GT 2025
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1115/GT2025-152640
ISBN:978-0-7918-8887-2
Status:veröffentlicht
Stichwörter:turbulence modeling, hybrid RANS/LES, delayed detached-eddy simulation, compressor cascade, Reynolds number, transition, wake losses
Veranstaltungstitel:ASME Turbo Expo 2025: Turbomachinery Technical Conference and Exposition
Veranstaltungsort:Memphis, Tennessee, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:16 Juni 2025
Veranstaltungsende:20 Juni 2025
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Triebwerk, L - Digitale Technologien
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Test und Simulation für Gasturbinen > Virtuelle Turbine und numerische Methoden
Institut für Antriebstechnik > Numerische Methoden
Institut für Antriebstechnik > Fan- und Verdichter
Institut für Antriebstechnik > Leitungsbereich AT
Hinterlegt von: Möller, Felix
Hinterlegt am:19 Aug 2025 15:43
Letzte Änderung:01 Sep 2025 10:40

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