Dimond, Benjamin und Costantini, Marco und Klein, Christian (2025) Using a fast response temperature-sensitive paint to spatially and temporally resolve transitional phenomena. In: 6th International Conference on Experimental Fluid Mechanics (ICEFM). 6th International Conference on Experimental Fluid Mechanics (ICEFM), 2025-05-20 - 2025-05-22, Niagara-on-the-Lake, Canada.
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Offizielle URL: https://uwaterloo.ca/international-conference-experimental-fluid-mechanics/program
Kurzfassung
Time-resolved temperature-sensitive paint was used to determine surface temperature distributions in a transitional subsonic, compressible boundary layer. A high temporal resolution of 20 kHz enabled the determination of instantaneous heat flux distributions and visualise and characterise isolated turbulent spots.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/215595/ | ||||||||||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||||||
Titel: | Using a fast response temperature-sensitive paint to spatially and temporally resolve transitional phenomena | ||||||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 20 Mai 2025 | ||||||||||||||||
Erschienen in: | 6th International Conference on Experimental Fluid Mechanics (ICEFM) | ||||||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||
Name der Reihe: | Conference Proceedings | ||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||
Stichwörter: | Turbulent spot, Heat transfer, Transition, TSP | ||||||||||||||||
Veranstaltungstitel: | 6th International Conference on Experimental Fluid Mechanics (ICEFM) | ||||||||||||||||
Veranstaltungsort: | Niagara-on-the-Lake, Canada | ||||||||||||||||
Veranstaltungsart: | internationale Konferenz | ||||||||||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 20 Mai 2025 | ||||||||||||||||
Veranstaltungsende: | 22 Mai 2025 | ||||||||||||||||
Veranstalter : | University of Waterloo, Canada | ||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L EV - Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Virtuelles Flugzeug und Validierung | ||||||||||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren, GO | ||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Micknaus, Ilka | ||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 31 Jul 2025 14:42 | ||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 31 Jul 2025 14:42 |
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