elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

A Comparative Study of Mesh Methods, Particle Methods and Analytical Models for Multi-Rotor Noise Generation

Lade, Tobias und Guerin, Sebastien und Guignard, Thomas (2025) A Comparative Study of Mesh Methods, Particle Methods and Analytical Models for Multi-Rotor Noise Generation. DAS|DAGA 2025, 2025-03-17, Kopenhagen, Dänemark. doi: 10.71568/dasdaga2025.020.

[img] PDF
1MB

Kurzfassung

Regional and Urban Air Mobility (RAM/UAM) is rapidly emerging as an intriguing option for future air transportation, with multi-rotor configurations playing a key role. However, a comprehensive exploration of the acoustic impact of these technologies is still lacking, despite its critical importance for operation in densely populated areas. Understanding and mitigating noise emissions from these systems is crucial for public acceptance and regulatory approval. This study aims to deepen our knowledge about the sound emissions generated by UAM open rotor configurations, focusing on a comparative analysis of three approaches: mesh-based methods (Reynolds-Averaged Navier-Stokes), particle-based methods (Vortex Particle Method), and analytical modelling (Blade Element Momentum Theory). By evaluating these methods in terms of their accuracy, computational efficiency, and ability to capture key noise generation mechanisms, this research seeks to provide a clearer picture of their respective strengths and limitations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/214325/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:A Comparative Study of Mesh Methods, Particle Methods and Analytical Models for Multi-Rotor Noise Generation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lade, Tobiastobias.lade (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Guerin, SebastienSebastien.Guerin (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Guignard, Thomasthomas.guignard (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2025
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.71568/dasdaga2025.020
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Distributed Propulsion, Urban Air Mobility, Vortex Particle Method, Acoustic Interference
Veranstaltungstitel:DAS|DAGA 2025
Veranstaltungsort:Kopenhagen, Dänemark
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:17 März 2025
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Triebwerkskonzepte und -integration, L - Virtuelles Triebwerk
Standort: Berlin-Charlottenburg
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik
Hinterlegt von: Lade, Tobias
Hinterlegt am:03 Jun 2025 10:19
Letzte Änderung:03 Jun 2025 10:19

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
OpenAIRE Validator logo electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.