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System Noise of Tube-and-Wing and Blended-Wing–Body Concept Aircraft

Bertsch, Lothar und Wienke, Felix und Blinstrub, Jason und Iwanizki, Michael und Balack, Philip und Häßy, Jannik (2025) System Noise of Tube-and-Wing and Blended-Wing–Body Concept Aircraft. Journal of Aircraft, Seiten 1-14. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C037818. ISSN 1533-3868.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/full/10.2514/1.C037818

Kurzfassung

At DLR (German Aerospace Center), future low-noise aircraft designs for a medium-range civil transport aircraft are developed and assessed, i.e., evolutionary tube-and-wing and revolutionary blended-wing–body concepts. Designs from different groups are processed and subject to a comparative assessment in order to judge the acoustic performance. Specific noise goals are defined and assessed. The first goal is to reduce the total aircraft noise by at least 2 EPNdB at each certification location relative to a reference aircraft with an entry into service in 2035. The second goal is an airframe specific noise reduction since airframe noise is not relevant at the certification locations. The third goal is the reduction of approach and departure sound exposure level (SEL) contour areas because they determine long-term noise contours for fleet or airport scenario assessments. However, scenarios are not evaluated within this study, because its focus lies on single-event noise. The fourth goal is to meet the ambitious “Flightpath 2050” goal of a 65% reduction in perceived noise levels. While it is demonstrated that significant noise reductions can be achieved in certification levels, airframe noise contribution, and SEL contour areas, a 65% reduction of perceived noise levels cannot be achieved. Additional technical measures are required to meet this goal.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/213286/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen:eISSN 1533-3868
Titel:System Noise of Tube-and-Wing and Blended-Wing–Body Concept Aircraft
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Bertsch, LotharLothar.Bertsch (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2780-2858NICHT SPEZIFIZIERT
Wienke, FelixFelix.Wienke (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0081-1084NICHT SPEZIFIZIERT
Blinstrub, Jasonjason.blinstrub (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1913-0529180419950
Iwanizki, MichaelMichael.Iwanizki (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Balack, PhilipPhilip.Balack (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Häßy, JannikJannik.Haessy (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:18 März 2025
Erschienen in:Journal of Aircraft
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.2514/1.C037818
Seitenbereich:Seiten 1-14
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTARCNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
Name der Reihe:AIAA Journal
ISSN:1533-3868
Status:veröffentlicht
Stichwörter:low-noise aircraft design, hybrid wing body, panam
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HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
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Institut für Antriebstechnik > Triebwerk
Institut für Systemarchitekturen in der Luftfahrt > Automatisierung, Energie und Sicherheit
Hinterlegt von: Koch, Bianca
Hinterlegt am:19 Mär 2025 16:14
Letzte Änderung:19 Mär 2025 16:14

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