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Conceptual Design of Supersonic Aircraft to Investigate Environmental Impact

Villena Munoz, Cristina und Lawson, Craig und Riaz, Atif und Jaron, Robert (2024) Conceptual Design of Supersonic Aircraft to Investigate Environmental Impact. In: AIAA SciTech 2024 Forum. AIAA SCITECH 2024 Forum, 2024-01-08 - 2024-01-12, Orlando, FL. doi: 10.2514/6.2024-2115. ISBN 978-162410711-5.

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Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/10.2514/6.2024-2115

Kurzfassung

The SENECA ((LTO) noiSe and EmissioNs of supErsoniC Aircraft) project, funded under the EU Horizon 2020 framework, is dedicated to the exploration of future designs for supersonic business jets and supersonic commercial airliners, placing significant emphasis on minimising landing and take-off noise and mitigating emissions. The research outcomes are intended to inform discussions at ICAO level, providing scientific support to enhance the European perspective on regulatory requirements for novel supersonic aircraft. The overall aim of the research is the development of four different supersonic transport aircraft platforms, comprising both airframes and engines design. These aircraft configurations range from supersonic business jets, designed for cruise Mach numbers of 1.4 and 1.6, to large airliners capable of accommodating 100 passengers, with cruise Mach numbers of 1.8 and 2.2. In pursuit of the next generation of environmentally sustainable supersonic civil aircraft, the research employs a multi-disciplinary design optimisation strategy. This strategy primarily focuses on meeting the current noise regulations for subsonic aircraft during landing and take-off and secondly on reducing emissions levels. This paper details the conceptual development of the platforms specifications for the four supersonic aircraft designed within SENECA project. These specifications include geometrical and configuration data, performance characteristics, as well as mission trajectories and profiles.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/212733/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Conceptual Design of Supersonic Aircraft to Investigate Environmental Impact
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Villena Munoz, CristinaCranfield UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lawson, CraigCranfield UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Riaz, AtifUniversity of CranfieldNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jaron, RobertRobert.Jaron (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5676-8161178248799
Datum:2024
Erschienen in:AIAA SciTech 2024 Forum
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2024-2115
ISBN:978-162410711-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Supersonic Aircraft, design, environmental impact
Veranstaltungstitel:AIAA SCITECH 2024 Forum
Veranstaltungsort:Orlando, FL
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:8 Januar 2024
Veranstaltungsende:12 Januar 2024
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Triebwerkskonzepte und -integration
Standort: Berlin-Charlottenburg
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik
Hinterlegt von: Jaron, Dr.-Ing. Robert
Hinterlegt am:17 Feb 2025 15:30
Letzte Änderung:17 Feb 2025 15:30

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