Mantri, Hrushikesh (2025) A data-driven approach to predict the load profile at an electric vehicle charging station. Masterarbeit, Universität Bremen.
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Kurzfassung
This master thesis explores prediction of load profile at charging stations,through data-driven methodologies. This research aims to use charging station usage and geo-spatial data, to predict load profile. The study involves collecting and preprocessing data on EV charging patterns and other influencing factors, followed by feature engineering and data analysis to identify key determinants of load profiles
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/212704/ | ||||||||
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Dokumentart: | Hochschulschrift (Masterarbeit) | ||||||||
Titel: | A data-driven approach to predict the load profile at an electric vehicle charging station | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 9 Januar 2025 | ||||||||
Open Access: | Ja | ||||||||
Seitenanzahl: | 65 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Charging Station, Load Profile, Machine-learning, Prediction | ||||||||
Institution: | Universität Bremen | ||||||||
Abteilung: | Fachbereich 1 - Physik / Elektrotechnik: Institut für Automatisierungstechnik (IAT) | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Energie | ||||||||
HGF - Programm: | Energiesystemdesign | ||||||||
HGF - Programmthema: | Digitalisierung und Systemtechnologie | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Energie | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | E SY - Energiesystemtechnologie und -analyse | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | E - Energiesystemtechnologie | ||||||||
Standort: | Oldenburg | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Vernetzte Energiesysteme | ||||||||
Hinterlegt von: | Ravanbach, Babak | ||||||||
Hinterlegt am: | 18 Feb 2025 10:52 | ||||||||
Letzte Änderung: | 27 Feb 2025 11:42 |
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